17aug.
2017

De ce să vină copiii la teatru de improvizaţie?

Eu sunt Rafaella si azi va spun…

De ce să vină copii la teatru de improvizaţie?

Pe piaţa culturală sunt multe oferte pentru copiii mici. Ceea ce ne-am propus noi a fost să venim cu un produs pentru cei care au depăşit vârsta teatrului de păpuşi şi marionete sau a teatrului de umbre, a celor de peste 7 ani.
Aşa a apărut ideea teatrului de improvizaţie pentru copii. Noi credem că este timp de calitate petrecut împreună cu copiii voştri, dar haideţi să vedem ce spun studiile de specialitate.
În anul 2016 apare articolul intitulat( aici treci titlul art cu link), articol ce aduce în discuție rolul improvizației în tratamentul anxietății sociale.
Astfel, interesul faţă de improvizaţie se extinde pdincolo de graniţa divertismentului, studiile arătînd că beneficiile psihologice, intelectuale, relaţionale şi sociale sunt foarte mari.
Directorul artistic de la Annoyance Theatre din Chicago, Mick Napier, defineşte improvizaţia ca fiind ‘’arta de a nu şti ce urmează să faci sau să spui şi de a fi complet în regulă cu asta.’’ (Chicago Ideas Week, 2012).
Prin înseşi natura ei, improvizaţia crează oportunităţi pentru dezvoltarea personală a individului, fie el copil sau adult, antrenînd şi dezvoltînd o serie de abilităţi prin intermediul jocului. Unul dintre cele mai folosite exerciţii în teatru de improvizaţie este ‘’da, şi…’’, a cărui componenta principală este, aşa cum o explică Salinski şi Frances- White (2008), absenţa negării propunerii celuilalt. Practic, regula spune că, indiferent ce propunere face partenerul de joc, rolul tău este să o accepţi şi să o duci mai departe.Beneficiile acestul exerciţiu sunt de ambele părţi: atât pentru cei care nu au curajul să propună de teamă că vor fi respinşi şi se vor face de râs, cât şi de partea celor obişnuiţi ca numai propunerile lor să fie luate în calcul, respingînd astfel tot ce vine din partea celorlalţi.
Când vorbim despre teatru de improvizaţie vorbim despre coeziunea grupului, despre joc (nu joacă), despre expunere într-un mediu controlat şi despre umor; studiile recente din psihologie, neurologie şi psihoneuroimunologie au documentat rolul umorului, al râsului în întărirea sistemului imunitar.

Bibliografie

Comedic Improv Therapy for the Treatment of Social Anxiety Disorder, JOURNAL OF CREATIVITY IN MENTAL HEALTH

2016, VOL. 11, NO. 2, 157–169 http://dx.doi.org/10.1080/15401383.2016.1182880, Alison Phillips Sheesley, Mark Pfeffer & Becca Barish, “Inovations in Early Childhood Teacher Education: Reflections on Practice ‘’Yes And”: The Uses of Improvisation for Early Childhood Professional Development Carrie Lobman Pages 305-319 | Received 12 Jul 2005, Accepted 09 Aug 2005, Published online: 18 Dec 2007